Kategorie
ludzie od dostępności mini wywiad

Mini wywiad: Agata Skoczkowska, Laboratorium Doświadczeń

Agata Skoczkowska jest dyrektorem ds. rozwoju w Laboratorium Doświadczeń.

Od prawie 10 lat zajmuje się jakością, badaniami, pomaganiem dużym i mniejszym organizacjom.

Poznaliśmy się przez UX Magazyn, do którego razem pisaliśmy. Jak tylko przeczytałem jej tekst to od razu zapisałem sobie do niej kontakt – „Agata od seniorów”. Bo to właśnie seniorzy, czy też jak mówi Agata „pokolenie silver”, są jednym z ważniejszym obszarów jej zainteresowań i działań.

Zaczynamy!

Czym zajmujesz się na co dzień? Jak wygląda Twój zwykły dzień pracy?

Doradzam jak modyfikować obsługę klienta, jak projektować i wdrażać standardy obsługi. Prowadzę duże projekty badawcze dla firm z rynku finansowego i FMCG.  Jestem też autorem projektu Doświadczenia65+ gdzie wraz z zespołem staramy się otworzyć oczy prezesów i liderów zespołów na potencjał i potrzeby pokolenia silver..

Początek dnia to zawsze plan pracy, rozpisanie tego co mam do zrobienia i kawa z zespołem 😊. Mam to ogromne szczęście pracować wśród ludzi którym „się chce” – rozwijać, wymieniać pomysłami, szukać nietuzinkowych rozwiązań. Potem maile i sprawy bieżące, a po południu przynajmniej godzina na prasówkę i podnoszenie wiedzy. Trudno byłoby doradzać innym bez monitorowania tego co się dzieje w otoczeniu i zmian, które zachodzą.

Co dla Ciebie oznacza „dostępność”?

Dostępność to dla mnie przede wszystkim możliwość skorzystania z produktu lub usługi przez daną grupę klientów lub wszystkich bez względu wiek, umiejętności cyfrowe czy też poziom wykształcenia.

Dostępność to też bycie dla drugiego człowieka, służenie mu radą, wsparciem. Tutaj jednak zawsze trzymam się zasady – dawaj dużo tak innym jak i sobie.

Co w temacie dostępności ostatnio zaskoczyło Cię pozytywnie lub po prostu ucieszyło?

Cieszy mnie, że przez wiele lat przekonywałam firmy do upraszczania, digitalizacji rozwiązań czy pracy zdalnej, a teraz trochę samo się to dzieje. Ci którzy bronili się przed zmianą, obecnie nie tylko się na nią godzą, ale zaczynają dostrzegać płynące z niej benefity.

Przykładem może być zaproszenie grona seniorów do projektowania aplikacji mobilnej jednego z topowych polskich banków. Cieszy mnie, że ci użytkownicy mają możliwość dzielenia się wiedzą i swoimi doświadczeniami – to właśnie buduje według mnie dostępność.

Najważniejsza książka, serwis czy wydarzenie, które rozwinęły Cię w temacie dostępności to:

Raport „Doświadczenia65+. Czy polskie firmy i organizacje są przygotowane do obsługi osób starszych?” – to jedyne tak kompleksowe opracowanie pokazujące przygotowanie m.in. banków, sieci handlowych, miejsc publicznych, do obsługi klienta seniora (również w kanałach zdalnych). Bazą do tego opracowania było ponad 3 500 odwiedzonych miejsc. Zebraliśmy 5 000 zdjęć dokumentujących doświadczenia seniorów i 400 godzin rozmów i spotkań w gronie pokolenia silver. To było dla mnie bardzo rozwijające doświadczenie.

Twoja rada dla tych co dopiero zaczynają tworzyć Internety:  

Bądź elastyczny. Nie zamykaj się i nie odrzucaj żadnej grupy pokoleniowej. Wielu nie dostrzega siły w seniorach. Internet kojarzy się młodością. Ale prawdziwa nieodkryta potęga jest w pokoleniu silver, które jest coraz liczniejsze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *